6 Nisan 2012 Cuma

megane 1 km kadran göstermiyor km kadranı bozuk

Arabamda temassızlıktan kaynaklanan bir elektrik sorunu olarak baş gösteren km kadranı hareket etmemesi km kadran soketinin bozukluğundan kaynaklanan bir arıza meydana geldi.Sök tak yapıldığından zamanla soket bozuluyor.Şanzıman üzerinde bulunan bu soketi bir elinizi emme manifoldunun oradan sokarak bir ışık yardımıyla görebilirsiniz.Aracınızda lpg yoksa daha rahat çalışırsınız çünkü el kol zor giriyor.Neyse soketi çekip çıkarın altta kalan ise km sayac sensörü yada sayac ne denirse artık. Üzerinde kablolu olan soketin 3 ucu bulunmakta dişi yani bu soket.Uçların içine çoklu telleri içine girecek şekilde teli kalın hale getirin. Biraz dışarı taşacak şekilde uzun olsun sokun içine ve kenarına kıvırın birbirine değmesin kesinlikle.Bu işlemi yaptıktan sonra takabilirsiniz.İsterseniz titreşimlerden dolayı elektrik bantı ile sarın.yerinden çıkmaması için.Ve sonuç mükemmel sorunumuz hallolmuştur. Elektrikçi 15-20 lira istiyor.ELİNİZ YATKINSA KENDİNİZ YAPIN DERİM .

tamamen bilgi amaçlıdır tabi oto elektrikçilerde kazansın kazanmasın demiyoruz :D

4 Nisan 2012 Çarşamba

megane 1 1999 model 8 valf baskı balata - debriyaj seti değişimi

Başımızdan geçen bir olayı burada anlatacağım. Canım megane min :) baskı balata(debriyaj seti) değişim vakti geldiği için sanayiye gittim. Parçacı fiyat araştırması yaptım.Fiyatlar genelde aynı .Orijinal üzerindeki marka valeo olduğu için valeo marka satın aldım.Ve ustama teslim ettim.Ayrıca şanzıman yağı olarak petrol ofisinin 90 numara dişli yağını aldım.Siz başka marka 90 numara yağda alabilirsiniz eğer isterseniz castrol vs gibi markalar.Po da istekleri karşılayan iyi marka yağdır.

Bu araba önden çekişli olduğu için motor askıya alınıyor.Şanzıman sökülüyor ve şanzıman yağı boşalıyor dolayısıyla.Eski yağın yerine 3 litre aldığımız dişli yağını koyacak usta.

Debriyaj baskı ve balatasının bittiğini nasıl anlarız?
Az diklikte olan bir yokuşta arabanızı 1. vitese atıp stop ettirirsiniz el freni çekili olmayacak. Araba az az geri kaçıp durar kaçar durar bu şekilde ise hani tamamen bitmiş değilde az ömrü kalmış denilir nereye kadar giderse mantığı ile gidilirse uzun yolda vs bir yerde çatlar ve parçalanabilir olduğu vitesten başka vitese geçmez.
İkinci bir yöntem ise araba düz zeminde 5. vitese atılır ve hafif gaz vererek debriyadan yavaş yavaş çekilir eğer araba titreyip stop ederse sağlamdır. Gidiyorsa kaçırıyordur baskı balata.

ARABANIZA BAKIN O DA SİZE BAKSIN . KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİZ.

ARABAMI BUGÜN ALDIM SANAYİDEN VİTESLER PAMUK GİBİ OLDU.ŞANZIMAN YAĞ DEĞİŞİMİ DE ÇOK ETKİ EDİYOR.TAVSİYE EDERİM.

1 Nisan 2012 Pazar

aracınızın uzun yolda giderken stop etmesi sorunu!

Birgün başınıza gelebilecek şeylerden birisidir.Aracınızla seyehat ederken stop ettiyse kesinlikle marşa bile dokunmayınız.Çünkü arabanız sente kaçırmış olabilir.Devam etmeye çalışırsanız daha büyük sorunlar meydana gelebilir.
Çözüm olarak triger seti değişecek ve arabanın performansı yerine gelecektir.

Renault megane 2 - 250 bin km de dizel alınır mı ?

Birçok kullanıcıdan toplanmış hazırlanmış aracı kullanmış yaşamış kişilerden yazılar düzenledim.Az çok renault megane'nin dizeli hakkında güzel bilgileri burda paylaşacağım.

Soru:
2005 model megane II dizel, araba sadece uzun mesafede kullanılmış ve 250,000 km de. şirket arabası bu yüzden fiyatı uygun geliyor 17000 YTL, arabayı henüz görmedim(bu yüzden tam modelini söyleyemiyorum) ve test etmedim fakat arabanın kilometresinden dolayı bir önyargı oluştu.

bu yüzden ilk sorum; sizce 250bin km deki bu araba alınmaya değermi ve ilerde bana problem yaratırmı??

ikinci sorum ise ;ayda ortalama 800-1000km yapıyorum sizce dizel araba almak benzin tüketimi ve fiyat bakımından mantıklımı???

ve son olarak; 15000-18000ytl arası bana önerebileceğiniz yüksek modelli ve az yakan 2.el bir marka/model varmı?

beni yorumsuz bırakmayan bütün arkadaşlara şimdiden sonsuz teşekkürler... 


Gelen yorumlar: 
1.o kmde 80 model bir mercedes dizeline güvenirim, ama renaulta güvenemem şahsen.


2.kim ne derse desin eğer binmek için alıyorsanız 250.000km.de araba alınıp motorla kumar oynanmaz. ne zaman ne sorun çıkaracağı belli olmaz. belki alırsınız 10.000 km sonra motoru indirip bindirirsiniz belkide 100.000 km daha gider o zaman motoru yenilersiniz. Kesin birşey söyleyemezsin bu konuda. mümkünse yüksek kilometreli araç almayacaksın (motor ne kadar sağlam olursa olsun). 1.000.000 km.yi deviren motorlarda var 50.000 km.de biten motorlarda var. yani 50.000 kmde araba alırsınız onda bile motor size masraf açabilir.düşük km.li araçlardada motoru iyice kontrol ettirmek lazım ama yüksek km.de ne kadar kontrol ederseniz edin içiniz rahat etmeyebilir. araç daha fazla km. yapmasın diye az binmeye çalışırsınız ve aracı satışa çıkardığınız zamanda sizin bu şekilde düşündüğünüz gibi sizden sonra alacak kişide iyice düşünecektir. Size tavsiyem düşük km.li temiz bir araç bulmaktır. kendinizi tehlikeye atmayın


3. şahsi görüşlerden ziyade genel geçer görüşler önemlidir diye düşünüyorum. dizel motorlar daha uzun kmler gider ve uzun yol km si sorun çıkarmaz fakat 250 bin yabana atılmaz. boru gibi 250 bin sen de ayda 1000 yaparsan. 2-3 sende 300 bin devirir.

o fiyatlara bahsettiğin araçlar marealar accentler olabilir hani yüksek model demişsin. az yakma konusunda benzin lafı geçiyorsa ekonomiyi unutmalısın. gitceksiniz LPG taktırcaksınız. yeni nesil araçlar zaten az yakıyor. neredyse buharlı motora dönecekler. ekonominin başka yönü yok. dizelede güvenilmiyor fiyatı iyice arttı.

benzin+lpg diyorum. bi araba temiz kullanıllmışsa iyi bi sahibe düşmüşse modele de çok bakılmaz. 2000-2001 astra-focus ta öneririm. iyi bi kullanıcıdan bulursan modelli bi mareadan daha iyidir diye düşünüyorum.

 

2. el renault megane 1 alınır mı ?



Bu yazımda renault megane 1 marka modelinin nasıl bir araç olduğunu kendi tecrübelerim ile anlatmaya çalışacağım.

3. sahibi olarak aracı 2011 temmuz ayında 1999 model lpg li bir megane 1 satın aldım.Arabada yağ yakma vs gözlemlemedik.Katelitik iptaline gidilmiş olmasına rağmen motorda bir sıkışma olmadı ben 140km/h geçmedim geçecek yol yoktu otoyol gibi.Aracım 8v 1.6 motorlu brc düz sistem lpg li , k7m motorlu.Bu serinin 16v olan modeli mevcut.Alt devirlerde 8v daha iyi tork üretiyor.16 v ( v  valf  ) 16 v daha az yakar diyorlar ama ne kadar az yakabilir test etmediğim için bilmiyorum ama 8v aracım 23.16 litre ile 275 km yol yaptı bunun 15 km si şehir içi gerisi şehir dışı yol yarı bölünmüş yarı çift yönlü yol olmak üzere 0.21 kuruş yakıyor. tek nokta enjeksiyonlu.debriyaj balatası bitmek üzere olması aracı zorluyor güç kaybı var olmasına rağmen bu değeri verdi. hızım 100 km/h di yol boyunca.Gayet sağlam yol tutuşu mükemmel kasasını rahat taşıyan bir araç.önden çekişli  arazi şartlarına tam uymasada gayet iyi bir arabadır. 163.000km yi geçti halen bir gram yağ eksiltme yapmıyor.arabada abs yok düz fren sistemi var bazılarında abs bulunuyor.hidrolik direksiyon.klimalı - klimasız olanı mevcut.kesinlikle doğan şahin veya başka bu arac sınıfındankilerden iyi bir arabadır.sürücü hava yastığı bulunmakta.
 160.000km de diye alınmaz diye bir şey yok benim ilk arabamdı biraz tecrübesizce beğenerek aldık.ama sağlam çıktı sevdim arabamı.
 Motora yağ olarak elf marka yağ değişiminde kullandık.10/40 numara yarı sentetik elf moligraf lpg benzin için olanı.Uzun yoldan sonra yağda koku oluyor ama memnun gibiyim 1000km anca yapabildim.Bir dahaki yağ değişiminde 0-40 numara tam sentetik deneyeceğim motor için tam koruma sağlayacak.
 Diyeceğim şudur daha önce iyi kullanılmış bakımları aksatılmamışsa bu araba baktırılır bakılır alınır.Araç üzerindeki izlenimlerimi ben gerçek olarak buraya aktardım.16 v seçeneği bence çokta önemli değil parası 4-5 bin lira fark ediyor yakıttada en fazla 1 -2 kuruş az yakacaktır bilginize.Bu araca yağını suyunu gazını koyun gerisi önemli değil.
KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİM.

Renault 19 Europa Hız Denemesi Karabük 0-140km/h

Renault Twingo Hız Testi Videosu