4 Nisan 2012 Çarşamba

megane 1 1999 model 8 valf baskı balata - debriyaj seti değişimi

Başımızdan geçen bir olayı burada anlatacağım. Canım megane min :) baskı balata(debriyaj seti) değişim vakti geldiği için sanayiye gittim. Parçacı fiyat araştırması yaptım.Fiyatlar genelde aynı .Orijinal üzerindeki marka valeo olduğu için valeo marka satın aldım.Ve ustama teslim ettim.Ayrıca şanzıman yağı olarak petrol ofisinin 90 numara dişli yağını aldım.Siz başka marka 90 numara yağda alabilirsiniz eğer isterseniz castrol vs gibi markalar.Po da istekleri karşılayan iyi marka yağdır.

Bu araba önden çekişli olduğu için motor askıya alınıyor.Şanzıman sökülüyor ve şanzıman yağı boşalıyor dolayısıyla.Eski yağın yerine 3 litre aldığımız dişli yağını koyacak usta.

Debriyaj baskı ve balatasının bittiğini nasıl anlarız?
Az diklikte olan bir yokuşta arabanızı 1. vitese atıp stop ettirirsiniz el freni çekili olmayacak. Araba az az geri kaçıp durar kaçar durar bu şekilde ise hani tamamen bitmiş değilde az ömrü kalmış denilir nereye kadar giderse mantığı ile gidilirse uzun yolda vs bir yerde çatlar ve parçalanabilir olduğu vitesten başka vitese geçmez.
İkinci bir yöntem ise araba düz zeminde 5. vitese atılır ve hafif gaz vererek debriyadan yavaş yavaş çekilir eğer araba titreyip stop ederse sağlamdır. Gidiyorsa kaçırıyordur baskı balata.

ARABANIZA BAKIN O DA SİZE BAKSIN . KAZASIZ BELASIZ SÜRÜŞLER DİLERİZ.

ARABAMI BUGÜN ALDIM SANAYİDEN VİTESLER PAMUK GİBİ OLDU.ŞANZIMAN YAĞ DEĞİŞİMİ DE ÇOK ETKİ EDİYOR.TAVSİYE EDERİM.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder