1 Nisan 2012 Pazar

Renault megane 2 - 250 bin km de dizel alınır mı ?

Birçok kullanıcıdan toplanmış hazırlanmış aracı kullanmış yaşamış kişilerden yazılar düzenledim.Az çok renault megane'nin dizeli hakkında güzel bilgileri burda paylaşacağım.

Soru:
2005 model megane II dizel, araba sadece uzun mesafede kullanılmış ve 250,000 km de. şirket arabası bu yüzden fiyatı uygun geliyor 17000 YTL, arabayı henüz görmedim(bu yüzden tam modelini söyleyemiyorum) ve test etmedim fakat arabanın kilometresinden dolayı bir önyargı oluştu.

bu yüzden ilk sorum; sizce 250bin km deki bu araba alınmaya değermi ve ilerde bana problem yaratırmı??

ikinci sorum ise ;ayda ortalama 800-1000km yapıyorum sizce dizel araba almak benzin tüketimi ve fiyat bakımından mantıklımı???

ve son olarak; 15000-18000ytl arası bana önerebileceğiniz yüksek modelli ve az yakan 2.el bir marka/model varmı?

beni yorumsuz bırakmayan bütün arkadaşlara şimdiden sonsuz teşekkürler... 


Gelen yorumlar: 
1.o kmde 80 model bir mercedes dizeline güvenirim, ama renaulta güvenemem şahsen.


2.kim ne derse desin eğer binmek için alıyorsanız 250.000km.de araba alınıp motorla kumar oynanmaz. ne zaman ne sorun çıkaracağı belli olmaz. belki alırsınız 10.000 km sonra motoru indirip bindirirsiniz belkide 100.000 km daha gider o zaman motoru yenilersiniz. Kesin birşey söyleyemezsin bu konuda. mümkünse yüksek kilometreli araç almayacaksın (motor ne kadar sağlam olursa olsun). 1.000.000 km.yi deviren motorlarda var 50.000 km.de biten motorlarda var. yani 50.000 kmde araba alırsınız onda bile motor size masraf açabilir.düşük km.li araçlardada motoru iyice kontrol ettirmek lazım ama yüksek km.de ne kadar kontrol ederseniz edin içiniz rahat etmeyebilir. araç daha fazla km. yapmasın diye az binmeye çalışırsınız ve aracı satışa çıkardığınız zamanda sizin bu şekilde düşündüğünüz gibi sizden sonra alacak kişide iyice düşünecektir. Size tavsiyem düşük km.li temiz bir araç bulmaktır. kendinizi tehlikeye atmayın


3. şahsi görüşlerden ziyade genel geçer görüşler önemlidir diye düşünüyorum. dizel motorlar daha uzun kmler gider ve uzun yol km si sorun çıkarmaz fakat 250 bin yabana atılmaz. boru gibi 250 bin sen de ayda 1000 yaparsan. 2-3 sende 300 bin devirir.

o fiyatlara bahsettiğin araçlar marealar accentler olabilir hani yüksek model demişsin. az yakma konusunda benzin lafı geçiyorsa ekonomiyi unutmalısın. gitceksiniz LPG taktırcaksınız. yeni nesil araçlar zaten az yakıyor. neredyse buharlı motora dönecekler. ekonominin başka yönü yok. dizelede güvenilmiyor fiyatı iyice arttı.

benzin+lpg diyorum. bi araba temiz kullanıllmışsa iyi bi sahibe düşmüşse modele de çok bakılmaz. 2000-2001 astra-focus ta öneririm. iyi bi kullanıcıdan bulursan modelli bi mareadan daha iyidir diye düşünüyorum.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder